Välkommen Yulia :) <3

Nu har det gått en vecka sedan jag kom hem med lilla Yulia från Jappegårdens kennel i Rimbo och jag är både kär, helnöjd och imponerad av den lilla tjejen 🙂

Yulia har varit påtänkt sedan ett halvår ungefär så tanken var att jag skulle få ha tre små fina gnuttar här hemma. Nu blev det lite annorlunda, Lizen hann bli ensam en månad innan, men det var skönt att det då bara var nedräkning tills hon skulle få en ny vän. Och för mig ett ljus i det mörka och sorgliga som blev då Phoebe blev sjuk och fick somna in den 29 oktober.

Yulias mamma heter SE UCH NO UCH Jappegårdens Zue-Zan, kallas Sussi och är dotter till Phoebes kullbror som tyvärr inte heller finns med oss längre. Det känns också som en fin sak, att underbara Phoebe och hennes fina bror Toto på ett litet vis finns kvar här i Yulia. Mamma Sussi har jag varit kär i sedan jag såg henne på bild allra första gången, hon visade sig också vara en supertrevlig och social tik och jag känner mig privilegierad som har fått köpa en tikvalp efter henne 🙂

Sussi Mamma Sussi

Pappa Harry (SE UCH NO UCH FI UCH Harumi Hayo Akwamaryn) är också en jättefin, framåt och social hund och jag är jätteglad att han är Yulias pappa! 🙂

Harry HW Pappa Harry

Yulia har visat sig vara en tänkande tjej med bra självförtroende och mycket bus i. Redan dag två var hon helt rumsren dagtid och har fortsatt att vara så, men jag tar i trä när jag säger det 😉 Hon har en glupande aptit och busar stundtals som en liten terrier och bär leksaker lika stora som hon själv. Jag är väldigt glad och nöjd helt enkelt 😀

Lizen som var låg/deppad och knappt galopperade alls när vi var ute och gick när hon var ensam de veckorna efter Phoebe gick bort har så smått kommit igång igen och har hela tiden varit jättesnäll med Yulia men säger ändå ifrån när det går för långt. Än så länge så busar de två inte hejvilt utan Lizen beter sig mer som en snäll mormor mot Yulia, men det kommer lite mera bus varje dag.

Vi återkommer med rapporter 🙂

DSC_0070 (2) Första hälsningen på Lizen 🙂

DSC_0075_20151129190644636

Strax innan vi begav oss hemåt från Jappegårdens

P1090711 (2)

Leksaker är roligt!

P1090732

Ute och galopperar i snön 🙂

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar